1

Téma: Zkušenosti s MG Bellagio

Ciao Guzzisti,

mám na Vás prosbu. Kámoš uvažuje nad koupí MG Bellagio a tak jsem Vás, kdo tuhle krásku máte doma, chtěl požádat o info. jak jste s ní spokojení a jak vám slouží. Případně i jakékoli jiné další postřehy. Naživo jsem tuhle mašinu neviděl, ale podle fotek a specifikací to vypadá, že motor to má v podstě ten samý co mám v Brevě 1100. Takže tady počítám, že dobrý - to je držák. Ale co to ostatní?

Dík za jakýkoli postřeh.

2

Re: Zkušenosti s MG Bellagio

Zdarec,
párkrát jsem měl možnost projížďky na Bellagiu a je to opravdu sympatická guzzina. Menší motor je takový točivější a zároveň se na rozdíl od 850-tek docela dobře sbírá odspodu. Vadila mi ale absence otáčkoměru na přístrojovce. Podvozkově je to klasický naháč, jde dobře do zatáček a je i stabilní v topspeedu, není to žádný cruiser, jak někteří Bellagio zařazují.
   Motor je podobný spíše V11 nebo Californii 1100, starší guzzisti by řekli, že má ještě altík na správném místě, na klikovce.  Obsah 940 ccm je kombinací velkých pístů z 1100 a malého zdvihu z 850. Škrticí klapky má zase stejné jako Cali, řídící jednotka už je ale nové generace jako u Brevy nebo Grisa. Jako by v Mandellu potřebovali zužitkovat starší zásoby dílů. Ale výsledek se docela povedl, škoda, že už se prý nemá dále vyrábět.

3

Re: Zkušenosti s MG Bellagio

Zdravím Vás Guzzisti,

než zareaguji na otázku Tomasso, tak Vám chci sdělit, že teprve pár týdnů mám v garáži Bellagio a pár měsíců Nevadu (obě jeté). Už nechci lítat hlavou napřed, tak jsem pokukoval po klasice - bmw a guzzinách, pak jsem se svezl na kamarádově V11 a na Nevadě, a bylo rozhodnuto. Nevada potvrdila správnost volby, tak jsem si nakonec udělal radost Bellagiem.

K otázce:
Mohu sdělit jen první dojmy z ergonomie, jízdy

4

Re: Zkušenosti s MG Bellagio

...část příspěvku se nezobrazila, pokračování:
Mohu sdělit jen první dojmy z ergonomie, jízdy

5

Re: Zkušenosti s MG Bellagio

...část příspěvku se nezobrazila, pokračování II.:
Mohu sdělit jen první dojmy z ergonomie, jízdy kolem komína a ovládání stroje, zbytek ukáže čas.
Bellagio má vyšší posez než se na první pohled zdá, má pro jezdce pohodlné sedlo, dobře padnoucí řidítka - více dopředu, rovnější a širší, stupačky jsou tam, kde je má správný cestovní stroj. Startování díky vstřikování je bezchybné v každém režimu (vedro zatím nebylo). K mému překvapení je vstřikování vzorně naladěno, moto nemá žádné pocukávání. Motor jde ochotně do otáček a na pár vrknutí plynem, je na tachometru 140, ... což mě těší i stačí (nepochybuji, že maximálka odpovídá údaji od výrobce). Na můj vkus má delší jedničku. Řazení je jinak ok. Moto se v zatáčkách nekroutí, drží pevně po kupě. Prudší přidání a ubrání plynu s sebou nese boční cuknutí, které z Nevady ani neznám a které zřejmě, mimo jízdy tzv. na doraz, bude zábavné. Bellagio má  drobné -, v zatáčkách je negativně cítit delší rozvor. Moto k otočení potřebuje více než dvouproudou silnici, ...to je hrůza.   Za to na rovinkách i na horších cestách jede pěkně a důstojně, hlavně díky váze a nastavení podvozku. Brzdy jsou brilantní. V reakci na přidaném plynu airbox  sportovně chrochtá, zato z koncovek výfuků zvuk nelahodí mému sluchu, ...ale bude.
Málem bych Vám zapoměl  sdělit ještě jeden důležitý poznatek - Bellagio nenutí (nežene, nepopouzí) jezdce k agresivní rychlé jízdě.
Další poznatky přidám později.

6

Re: Zkušenosti s MG Bellagio

12.Bert napsal:

...část příspěvku se nezobrazila, pokračování:
Mohu sdělit jen první dojmy z ergonomie, jízdy

Měl jsem v textu uvozovky a ty zřejmě zablokovaly zobrazení dalšího textu. Omlouvám se za to.

7

Re: Zkušenosti s MG Bellagio

Zdravím Vás,

pokračování po 3 měsících a ujetí cca 2000km:

Z Mandela jsem si nechal poslat homologované koncovky výfuků zn.Mistral určené přímo na Bellagio. Jsem spokojen.
Starty i při vedrech jsou stále bezchybné.
Spotřeba při jízdě bez spolujezdce, na krátké vzdálenosti, je do 6,5 litrů na 100km a dálková (tj.150 a více km) je rovných 5 litrů. 
Pociťuji absenci ukazatele zařazené rychlosti, často při svižnější jízdě v zatáčkovitých úsecích nevím, zda mám zařazen 2. nebo 3. rychlostní stupeň, 3. x 4., atd., …na tom musím popracovat.
Jízda se spolujezdcem ? Manželka mě nepochválila (stupačky vysoko, sedlo nic moc, madla - nic, opěrka - nic). Z pohledu jezdce motor, brzdy, ovládání, jsou bezproblémové.
V 37 st. vedru se mně povedlo zahřát motor tak, že výrazně poklesl jeho tah,  po 10 minutách klidnější jízdy se vše vrátilo k normálu. Guzzisti na srazu mě uklidnili, že se to stává.
Převodovka je bez vad, nahoru i dolu, žádný falešný neutrál.
Dálniční přesun jsem zatím nedal.
Při manipulaci na místě Bellagiu chybí nějaké madlo. To je bída.
Zpětná zrcátka nemají chybu, asi žádné mé předcházející moto nemělo tak dobrý výhled do zadu.   
Pocitový výkon, kroutící moment, zrychlení a srovnání s jinými Guzzinami.
Vím, že jdu trochu na tenký led, …ale napíšu to. Poznamenávám ještě, že nevím zda mé Bellagio již nemá nahránu jinou než základní palivovou mapu. 
Dostatečně jsem se svezl na jeté Nevadě r.v.2004 (karb.), nové Nevadě 2013 (vstřik.), jeté V11 (karb.), předváděcím Stelviu 1200 r.v.2015 (vstřik.), předváděcím Audacu 1400 r.v.2015 (vstřik.) a nabyl jsem přesvědčení, že Bellagio (2 ventil) nejméně v nízkých a středních otáčkách jde lépe za plynem, je odspodu silnější a má lepší zrychlení než Stelvio (4 ventil) a hodně se blíží V11, tomu zkrátka nerozumím - jak to ti hoši taliánští dokázali. 
Audaco je výjimečné, je o velký krok razantnější, dravější, brutálnější než všechny mnou uvedené motorky. Na předváděcí akci jsem Audaco nesrovnal s Californií 1400 (ta mě moc neláká).  Podle prodejců je Audaco divočejší než Californie. Ale to už je mimo téma.

8

Re: Zkušenosti s MG Bellagio

Zdravím Vás.

Pokračování po roce a ujetí cca 5000km:

Před měsícem jsem obul nové pneu Pirelli Angel, moto je  již i v zatáčkách pohodové, krátké zatáčky jsou stále problémovější. Tyto pneu opravdu dobře drží i na vodě. 

Konečně mohu psát o chování Bellagia  na dálnicích v ČR, moto nerozhodí ani časté nerovnosti, díry až do 5 cm hloubky, díry zaflikované, ani nerovnosti příčné  nebo podélné, podvozek nerovnosti pěkně žehlí, jako dobré cestovní enduro. Pochopitelně při přejíždění vyjeté koleje je třeba se více soustředit.
Na dálnici konečně lze účelně zařadit 6 rychlostní stupeň a motorku nerozhodí ani silnější boční vítr.
Na rovných úsecích dálnice, to je opravdový zážitek z jízdy za jakékoli rychlosti.
Mé nejdelší denní trasy byly okolo 450 km a úplně stačili dvě 15 minutové přestávky na kafe a tankování.
Za mě je Bellagio vhodné pro cestování, na dálnicích klidně i přes 600km (bez spolujezdce).
Pro to abych mohl občas vyvést manželku, pořídil jsem druhé sedlo Comfort, opravdu je pohodlnější, především pro spolujezdce.

Na závěr bych  chtěl potvrdit slogan, co tvrdí že Bellagio klame tělem, je to tak, Bellagio se tváří jako neohrabaný, špatně brzdící, nízký, ač pohodlný custom, nebo chopper (když má přední kolo 18 palcové a zadní 180cm širokou 17),
ve skutečnosti to ale je pohodlná plnohodnotná cestovní motorka (co přitom nemá ani jedno madlo), co má ducha, je sexi, je ve stylu retro, …přitom má pneu jako supersport, skvěle brzdí, jede dobře již od nejnižších otáček, má výborný podvozek, pohodlná je jen pro jezdce.

To je asi vše, co Vám k Bellagiu mohu sdělit.
Ať Vám jezdí vše, co má dvě kola.


Letos jsem srovnal i další guzziny, V9 Bobber a Griso 1200

V9  Bobber - je krásná ve stylu retro, má evidentně silnější motor (850ccm) než má V7, v odpružení jsem nepoznal rozdíl od V7, i díky sedačce hodně tvrdý posez  a bohužel jako V7 ve 140 km/h začíná být nervózní (díky podvozku).

Griso 1200 - je také krásná, ale jinak  - sportovněji, futuristicky, nadčasově ...,  motor  8 ventil  točí vysoko a svědčí mu vyšší cestovní rychlost, má výborné nastavitelné odpružení,  jako má více guzzin, vč. Bellagia, má sportovnější ergonomii, Griso není nervózní ani v rychlostech nad 180/km/h., sedlo je tužší ale ne tvrdé. Je hodně dobrá.